EM helgen

Fredag:
Det gick jättesnabbt att åka ner till nyköping, de i min bil kom fram en timme före de andra bilarna. Vi passade på att ställa in väskorna i rummen, och gick runt och kollade lite. När alla kom fram packade vi upp. Sen körde vi brännboll, det var riktigt kul- fast halt. Peikko trodde att man fick välja om man ville slå om, när det blev ett dåligt slag. Men det får man ju inte :P På kvällen åkte vi och badade i sjön. Blålera på botten, och sjögräs som slingrade sig upp på benen. Det ända som var mysigt var att det var riktigt varmt- 24 grader. Vi kom väl i säng strax efter tolv, men ingen var trött så alla låg och smsade med varandra.
 
Lördag:
Vi gick upp ganska tidigt, sen satte aktiviteterna igång! Vi hade en turnering ( bestod av :kubb, de som kunde hålla badbollen längst i luften, volleyboll över nät- fast med tennisboll) Mitt lag placerade sig på delad sista plats. Men kul var det! Sen åkte vi till tävlingshallen med våra sverige kläder, flaggor och maskotar för att heja på vårat seniorlag DRAGONS. Vi satt och kollade hela dagen på de olika klasserna- Cheer all female, Cheer Mix, Group stunt, Group stunt mix, Partner stunt, cheer dance och induviduell. Dragons som representerade Sverige från våran förening, kom 6a med laget. D5 från Sverige ( Dynamites, min förening) fick SILVER och är vidare till VM! Tyvärr höll prisutdelningen på alldeles för länge, så vi fick dra oss hemmåt innan den började. På kvällen spelade vi skipbo, gjorde tävlignsflätor och åt jordgubbar! Sen gick vi och la oss tidigt inför tävlingsdagen.


Sverigefans- yes we are!  bild tagen från frida.


D5 ECC 09- SILVER

Söndag- tävlingsdagen & coach Lili's födelsedag:

Förträningen var ganska sent, så vi fick lite sovmorgon trots allt! Vi blev väckta av Lili som skrek: GODMORGON GODMOOOORGON! Då kan ja lugnt säga att ingen fortfarande låg och sov. Vi packade ihop allting, och gav oss iväg mot Rosvalla- tävlingshallen. Tävlingen var på hemmaplan, skönt var det att få köra på sina egna tävlingsmattor. Desutom tävlade vi på samma ställe på SM så det var no problems. Förträningen gick sådär, men den ska inte vara felfri heller. Man sätter ju allt sen, går förträningen perfekt, gör det inte det på tävlingen- det bara är så. Kände knappt av min sträckning, vilken underbar lättnad alltså! Tävlingen gick awsome! Glädjetårarna kom efteråt, jag var så lycklig, allt satt!
Group stunten och malmgren vara också helt  grymma! Har aldrig sett någon av dom köra så här bra förut- men det var hård konkurrans. Resultatet blev en 5e plats till laget, vi tävlade trots allt mot 14 andra lag, så det var en placering man ska vara stolt över. Group stunten & malmgren kom 6a :)

Efteråt kom det svåraste. Att säga farväl till laget, och siri som tävlade sin sista tävling med oss♥ Är ni lediga får ni höra av er, kommer sakna er så mycket, speciellt siri! jag önskar att du bara kunde ångra dig, och gå kvar. Men det verkar som det inte kommer ske någon återvändo.Kramade dig fem ggr i söndags, en tår rann ner för min kind varje gång tanken slog mig att du ska lämna oss, men du, jag kommer aldrig att släppa taget för i mina ögon står vi fortfarande där och kramas♥


Dynamite diamonds ECC 09- Jag gråter när jag ser filmen, vi satte allt helt perfekt! Vi har kämpat och aldrig gett upp, tack för denna termin tjejer. Diamonds jag älskar er ♥



Denna låt kommer alltid att påminna mig om EM helgen

Kommentarer
Postat av: Julia

Bom bom pow bom, bom pow x)<3

2009-07-07 @ 11:53:56
URL: http://juliakovanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0