3-7 augusti, vätö

Måndag: Vi skyndade oss att hoppa i vattnet direkt när vi kom fram, på eftermdidagen. Hämtade luftmadrasser och simamde över till flytbryggan, mittemot våran ö. Där körde vi bakåtvolter & luftmadrass race, haha!

Tisdag: Vi åkte med bustern till en vit sandstrand, grymt härligt! Emma och jag gick runt hela ön, längst vattnet. Emma klev på en vass sten, så hon fick värsta revan i foten. Sen fortsatte oturen för henne, en 3cm fisk bet tag i hennes fot, den ville inte släppa taget :O Hon fick panik, och ramlade ner i vattnet. Vi grillade choritzos, badade i det iskalla havsvattnet! Framförallt solade vi i den heta sanden :)

Onsdag: Vi paddlade till en liten öde ö, där vi var alldeles för oss själva. Skönt att komma bort från släkten ett tag..
Vi solade och badade näck, riktigt roligt! :) Vi drog oss tillbaka till lunchen, eller man kan väl säga att marcus ( min kusin)  boxerade oss tillbaka (a) Sen blev det ringåkning på högsta grad! Emma och jag satt på samma ring, och victoria ( min kusin) satt på en egen. Skitkul att åka två ringar samtidigt, man puttar ju ut varandra hela tiden ;) Emma och jag var väldigt duktiga för att sitta två på en, vi ramlade faktist aldrig ens i samtidigt, det blev en åt gången, haha!

Torsdag: Vi paddlade tillbaka till den öde ön, det var ju så mysigt där :) En snabbis hem och åt lunch, sen åkte vi ring till gräddö! Vi ramlade inte ens i, och vi satt på samma ring idag igen ;) På gräddö handalde vi mat, tankade båten & köpte glass! Smakade den nya Ben och jerry's glassen för fårsta gången(a) grymt, enormt, supergod! :D Påvägen tillbaka gick det inte lika bra, asså nu skulle barar se vågorna! Vi ramlade i en efter en, så det tog lite längre tid att komma tillbaka..
Båten var ju tankad, så nu blev det full fart med vattenskidor. Min andra gång, och jag stog på första försöket :)  Sen till middag blev det revbenspjäll, min favvo mat :)!

Fredag: Vi badade ett sista dopp, solade lite & avslutade med en chicago! Emma vann, men jag vann ju dagen innan ;)
Efter middagen blev det avfärd, hemåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0