mulliga kändisar är bättre förebilder!

Brukar ni också fundera på att många kändisar är pinnsmala, som man ser bilder på i tidningar? Det har jag gjort, och det är något jag stör mig på! Många har sina förebilder, vissa är pinnsmala, för vissa kan det bli svårt att leva upp till. Är man mullig och läser en interjuv om tillexempel pinnsamal "Nicole Richie" så känner man sig genast kränkt. Tror jag. Jag är inte särskilt "mullig" så det är svårt att säga. Men det känns som det är ganska rimligt, om jag ser det ur någon annans perspektiv. På senaste tiden har det stått mycket om motsatsen- kändisar som blivit "mulliga" . Det glädjer mig! Står det istället att hon eller han har lagt på sig lite, kanske en del människor stärker sitt självförtroende. "Tjejer har en tendens att klaga över sina kroppar". En kändis blir inte speciellt mindre omtyckt, för att dom går upp lite. Precis så fungerar det för oss andra också! Har man riktiga kompisar, bryr dom sig inte om utseendet, utan om vem du är innerst inne!  Läser man i en tidning istället om mulliga människor, kanske man börjar fundera på att man inte är så hemsk ändå!


Jag tycker att ni där ute ska ta åt er, och verkligen vara nöjda med er själva. Klaga inte- ni gör bara livet surt för er själva! ♥

  
Nej tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0