hemmadag, snart träning

Idag var det inte mycket till skola för min del.
Efter första lektionen började jag må dåligt.
Ingen hade en alvedon, så det kunde inte bli bättre.
Skolsyster var inte där, och jag stog inte ut längre.
Kände mig kallsvettig, och min lärare sa att jag såg blek ut.
Jag ville bara hem, slänga mig i sängen och vakna upp frisk igen.
Så blev det, pappa kom först och hämtade mig,
sen tog jag den efterlängtade alvedonen, sen somnade jag.
Vakade vid tolv, då kände jag mig ganska utvilad.
Mådde bättre, men mår fortfarande lite dåligt.
Om en timme bär det av mot träningen, hoppas jag pallar!
Att jag mår bättre.. Det blir som det  blir, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0