can turminator do it- so can i!

Jag bara kände på mig redan i morse, att denna dag skulle bli lyckad :) Temat var miljö (eller något sånt). Vi började med att kolla på en teater som höll på i sömninga 1,5 timme. Vi gick runt till olika folk och lyssnade på föreläsningar. Den ena ville övertyga oss om att bli vegeterianer- vilket min veganbror reda försökt. Han var inte ens nära att lyckas. Kände redan att jag kunde mycket om det, ser ju vad min bror äter varje dag ;) Han som höll föredraget var fett rolig, man stannade verkligen upp och lyssnade. han nämnde denna replik sådär 5 gånger: Can turminater do it, so can i! (terminator var vegeterian, tydligen)

Vi blev också informerade om ett miljöparti som jobbar för fred på jorden & mindre utsläpp- utan våld. Vi fick också tillverka egna smycken, och tryck. Mitt armband blev jättefint :D Eftersom dom vill få oss att börja göra egna saker, eller göra om- eftersom det är miljövänligare. Kanske ska jag börja äta minde kött? Inte be om skjuts så ofta, utan faktiskt åka kommunalt. Folk nu för tiden bryr sig inte om utsläppen, bara för att det är rika & vill unna sig resor ofta, röker och köper oekologisk mat. Om vi nu har chansen att kunna påverka, tycker jag att man ska ta den. Vi förstör bara våran framtid, vi vill väl också att våra barnbarn ska kunna leva lika bra som oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0